"תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד. למד אותו לדוג והוא ישבע לכל חייו" (לאו טסו)

יום רביעי, 16 ביוני 2010

הפרופסור הזקן והאבנים - ניהול זמן אפקטיבי

יום אחד הוזמן פרופסור חכם מאוד מפורסם לאוניברסיטה יוקרתית בכדי להרצות בפני קבוצה של מנהלי חברות בכירים על הנושא: "איך לתכנן את הזמן באפקטיביות?"

הפרופסור נכנס לאולם פנה לאנשים, ואמר: "אנחנו עומדים לערוך ניסוי." הוא הניח על השולחן מיכל זכוכית גדול, ושם בתוכו לאט לאט 12 אבנים גדולות, בגודל של כדור טניס. הפרופסור שאל את השומעים: "האם לדעתכם, המיכל מלא?" תשובתם הייתה: "כן!" הוא המשיך והוסיף לכלי אבנים קטנות מאוד. האבנים הקטנות עברו בין האבנים הגדולות וירדו לתחתית המיכל. "האם עכשיו המיכל מלא"? הוא שאל שוב. המנהלים שתקו: הם היו במבוכה, ולא ידעו מה איך לענות לפרופסור המוזר. "כן, הוא מלא" ענו. הפרופסור המשיך למלא את המיכל בחול ושאל שוב: "האם כעת המיכל מלא עד אפס מקום?" "מלא עד אפס מקום!" ענו המשתתפים, "אין מקום עוד לשום דבר". הפרופסור הוציא בקבוק מים ולאט לאט מילא את המיכל בכמחצית מבקבוק המים. עכשיו היה המכל מלא לגמרי. דממה השתררה בקהל עד שאחד המנהלים פנה אל הפרופסור ושאל: "אדוני הפרופסור, אינני מבין כיצד כל הניסוי המוזר הזה קשור לניהול הזמן שלנו..."

הפרופסור חייך חיוך רחב ושאל: "מי כן יכול לומר לנו מה אפשר ללמוד מן הניסוי?". "ניתן ללמוד כי תמיד אפשר למצוא זמן לעבודה נוספת, אפילו אם עמוסים ועסוקים מאוד" – ענה אחד המנהלים.

"נכון מאוד!" ענה הפרופסור. "מהניסוי ניתן ללמוד שאם קודם מכניסים למיכל את האבנים הקטנות ואת החול, אי אפשר להכניס אחר-כך את האבנים הגדולות." המנהלים שתקו: הם לא הבינו את משמעות הדברים.

"ומה הן האבנים הגדולות?" המשיך הפרופסור, וענה בעצמו. "האבנים הגדולות מסמלות את הדברים שבאמת חשובים לכם בחיים, את הדברים שבאמת הייתם רוצים לעשות. זה יכול להיות הבריאות שלכם, המשפחה הקרובה, החברים הטובים, הגשמת החלומות שלכם ועוד. אתם מבינים, המיכל הוא בעצם הזמן העומד לרשותכם ואם לא תכניסו קודם כל את 'האבנים הגדולות' לחיים שלכם ולניהול הזמן שלכם, אז החיים יהיו מלאים ב'אבנים קטנות', ב'חול' וב'מים'. אז... החליטו מהם האבנים הגדולות שלכם והכניסו אותן ראשונות לתוך המיכל!"

הפרופסור סיים את דבריו, בירך את האנשים לשלום, ויצא מן החדר.

ובנימה אישית ממני אליכם,

מהם האבנים הגדולות שלכם? האם האבנים הגדולות שלכם נכנסות ראשונות למיכל או שמא חול ומים מציפים אותו?

בהצלחה ובאהבה גדולה,

רז אוחנהנמלה - אימון אישי ועסקי
מאמן אישי ומנחה קבוצות להתפתחות והעצמה אישית ועסקית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה